voor ouders, pedagogisch medewerkers en leerkrachten

Rekenspel met Geometrische Mandala's

Rekenstress? Dat is helemaal niet nodig.
Als kinderen vanuit ontspanning de kunst van het rekenen in hun eigen tijd en op hun eigen manier mogen doorgronden is de stap naar abstracte sommen al veel kleiner. 

Om vlot te kunnen rekenen moet een kind innerlijk weet hebben van beweging (+, -, x, : ,=), tijd (volgorde) en getalbeeld.

Mandalatekenen biedt dit allemaal. De zich herhalende beweging synchroniseert de samenwerking tussen de hersenhelften, ontspant het zenuwstelsel en zorgt voor focus.
Hierdoor ontstaat inzicht, doorzicht en, met een beetje geluk, uitzicht op levenslang plezier in sommen.
Probeer het eens... rekenen kan zoveel leuker!
Door Marijke Sluijter
Deze cursus krijg je cadeau van Zinvol Tekenen met Kinderen
In deze cursus leer je hoe je met elk getal mandala's van geometrische vormen kunt maken.

Het is spel is puur genieten en heerlijk ontspannen om te doen en je blijft je verwonderen over de oneindige mogelijkheden die zich aandienen.

Het spelen met vormen binnen de mandala vergroot op een verrassende manier het inzicht in de wereld van de getallen. (8-12 jaar)

Gun jij elk kind plezier in rekenen?

Met deze eenvoudige maar superleuke mathematische mandala's krijgt je kind ongedwongen inzicht in de kenmerken van elk getal.
Voor beelddenkers is dit een must, voor niet-zo-creatievelingen biedt het een verrassende andere kijk op sommen en voor overprikkelde kinderen is het een absolute noodzaak.

Cursus overzicht

Wat krijg je in deze cursus?

  • Plezier
    Kinderen gaan vanuit nieuwsgierigheid rekenen zonder het gevoel sommen te maken.
  • Eenvoud
    Kinderen ontdekken uit zichzelf de wetmatigheden van elk getal.
  • Ontspanning
    Kinderen kunnen zich ontspannen terwijl de sommen zichzelf ontvouwen.
  • Begrip
    Kinderen leggen spelenderwijs een stevig fundament onder hun rekenvaardigheid. 

Zo durven kinderen wel te rekenen!

Het lijkt niet op sommen
Mathematische mandala's tekenen is rekenwerk dat niet op sommen lijkt. Een verademing voor kinderen met rekenstress! 

Rekenmandala's doen hun werk
  • als rust- en herstelmoment,
  • als pittige uitdaging of
  • als goed geleide ontdekkingstocht.


Eenvoudig en voordelig
Je kunt altijd en overal met deze geometrische vormen spelen, je hebt alleen papier en kleurpotloden nodig, en soms stoepkrijt.

Boordevol vitamines
Verwondering, schoonheid en vreugde zorgen voor positieve ervaringen en leveren een bijdrage aan geluksgevoelens. Het is vitamine voor lichaam en mind.

Rekenen is nooit meer eng maar een bron van steeds nieuwe ontdekkingen en vermaak. 

Profiteer van je korting!

Kinderen leren rekenen met hun hele lijf. Daar zijn ze jaren mee bezig. Pas als dat stevig zit krijgen ze plezier in het sommen maken.

Omdat ik dit alle kinderen gun heb ik een hele serie voor je gemaakt, voor alle leeftijden, heel divers. Zo kan je steeds weer verrassend met iets nieuws komen en blijven je kinderen geboeid.

  • Rekenspel met Droedels (4-7 jaar)
  • Rekenen met je handen (5-10 jaar)
  • Rekenspel met 10 zwarte katten (5-6 jaar)
  • Rekenen met je ogen (5-10 jaar)
  • Magische Cirkels op de stoep (4-12 jaar)


Iedereen kan het! Leerkrachten, pedagogisch medewerkers, therapeuten en kindercoaches. Zelfs kinderen leren het aan elkaar.

Overtuigd?
Koop ze allemaal tegelijk en ontvang heel veel voordeel!

Veel plezier met deze cursus!

OVER DE TRAINER

Marijke Sluijter

Marijke Sluijter begon als kleuterleidster, was directeur van een Jenaplanschool en gaf les aan een opleiding voor onderwijsassistenten. Als hoofdredacteur van het tijdschrift Educare deed ze internationale inspiratie op.

Ze had een proefklas voor creatief leren en schreef naar aanleiding van deze ervaring mee aan Educreation, een methode waarmee kinderen op speelse wijze leren spreken, rekenen, schrijven en lezen in verbinding met zichzelf, de ander en de wereld.

Marijke ontwikkelde de jaaropleiding Zinvol Tekenen met Kinderen, schreef diverse boeken en geeft cursussen over aanraak- en tekenspel voor de ontwikkeling van de emotionele, sociale en cognitieve intelligentie. 
Marijke Slijter - auteur van deze cursus
Gemaakt met